Coen Logo

WIE ZIJN WIJ?

Al 25 jaar lang staat Bureau Coen midden tussen de jongeren. We begonnen met het duiden van doelgroepen, culturen en subculturen, maar zien hoe snel de wereld verandert door technologie. Ondertussen ontstaat elke vijf jaar een nieuwe generatie met eigen codes, eigen drijfveren en eigen manieren van verbinden. En telkens duikt dezelfde vraag op: hoe bereiken, betrekken en activeren we jongeren écht?

WAT IS JONGERENCOMMUNICATIE NOU PRECIES?

Het lijkt zo simpel, begin je communicatie vanuit het perspectief van jongeren, en je ziet dat ze opeens wél ontvankelijk zijn voor jouw boodschap. Maar hoe doe je dat?

Wat is het perspectief van jongeren, en hoe implementeer je dat in je communicatie?

Wij helpen jouw organisatie om jongerenproof te communiceren, zodat je jongeren bereikt, betrekt en behoudt. Dit gaat vaak verder dat een losse campagne. We komen met een aanpak die breder is dan dat. We helpen je niet alleen om jongeren te bereiken, maar helpen ook met die achterliggende laag: de communicatieaanpak. Want hoe zorg je er vervolgens voor dat jongeren in actie over gaan? Dat ze zich ergens voor aanmelden, hun gedrag veranderen of bijvoorbeeld bij jou solliciteren?

Als specialist in kids- en jongerencommunicatie helpen we organisaties in heel Nederland om jongeren écht te bereiken, te betrekken en te activeren. Wij praten niet óver jongeren, maar mét hen, zodat we precies weten wat er speelt en geen aannames doen over hun meningen.

WE HEBBEN HET VAAK OVER ‘JONGEREN’,
MAAR WAT BEDOELEN WE DAAR NOU EIGENLIJK MEE?

Als we het hebben over ‘jongeren’, dan gaat het stiekem vaak over een paar generaties.
Je hoort de termen wel vaker in het nieuws voorbijkomen: Millenials, Gen Z of Next Gen.
Dat zijn alle jongeren van 0 tot 35 jaar. Natuurlijk is de jongere van 14 jaar niet helemaal hetzelfde als de jongere van 24 jaar, maar ze lijken in veel dingen wel op elkaar.

Hoe bereik je ‘jongeren’?

Hiervoor hebben we, vanuit alle kennis en onderzoeken die we de afgelopen 25 jaar hebben gedaan, verschillende modellen ontwikkeld. We delen deze graag met je en passen onze adviezen aan jouw organisatie aan. Waar nodig voeren we extra onderzoek

uit om tot een advies op maat te komen.

Door 25 jaar midden tussen de jongeren te staan weten wij als geen ander hoe belangrijk het is om écht met de jongeren in gesprek te gaan. Waarbij het essentieel is om in hun taal te praten. Daarom werken we met jongeren, voor jongeren. Zo begrijpen we welke drempels hen tegenhouden om te participeren. En nog belangrijker: we helpen die drempels weg te nemen, zodat jongeren daadwerkelijk participeren

We delen onze adviezen in heldere taal, duidelijke kaders en praktische tips en tricks. Wel zo fijn, als je er zelf nog mee bezig moet.

VOORBEELDEN UIT DE PRAKTIJK

Jongeren &
particiaptie

Veel overheden en andere partijen vinden jongerenparticipatie een lastig vraagstuk. Want hoe zorg je nou dat jongeren meer betrokken of actief worden? Om daar een goed antwoord op te krijgen, moet je eerst weten waar de drempels liggen die jongeren ervan weerhouden om in actie te komen.

Daarnaast moet je weten hoe je die drempels kunt verlagen zodat jongeren wél participeren. Uiteraard is elke groep jongeren anders, en is het antwoord ook niet voor iedereen hetzelfde, maar door middel van kennis of onderzoek bij de doelgroep komen we erachter hoe je ‘jouw’ jongeren beter kunt laten participeren.

Bekijk voorbeeldcase

Beelden van project - ‘City of A’.
Een participatieproject in de gemeente Amersfoort om jongeren na coronatijd te stimuleren om weer deel te nemen aan activiteiten

Jongeren & onderwijs
voorlichting

Of het nu vo, mbo, hbo of universiteit is, vanaf oktober begint overal het wervingsseizoen weer. Een opleiding of school kan nog zó leuk of goed zijn, maar als het niet overkomt bij de aankomend leerlingen of studenten, is de kans klein dat ze voor je kiezen.

Tijdens deze workshops nemen we de voorlichters mee in de wereld van generatiedenken. We laten zien dat de manier waarop jongeren en kinderen naar de wereld kijken anders is dan hoe de voorlichters dat wellicht doen. En dat daar ook andere info

MEER INFORMATIE

Hoe kunnen we jou
verder helpen?

We zijn actief op alle fronten van jongerencommunicatie: van onderzoek en strategievorming tot conceptualisering en de ontwikkeling en doorvertaling van middelen en campagnes. Afhankelijk van de wensen van de klant ontzorgen we en begeleiden we het traject van A tot Z, of voeren we alleen onderzoeks-, strategie-, communicatie- of grafische werkzaamheden uit. We hebben op alle fronten jongerenspecialisten in huis. Zij zorgen ervoor dat de projecten aansluiten bij de wensen en behoeften van jongeren.

Onze adviezen, trainingen en workshops zijn gebaseerd op onze jarenlange ervaringen en gesprekken met de doelgroepen. Geen lange rapporten met ingewikkelde statistiek of lange definities, maar praktische adviezen, heldere inzichten en panklare oplossingen.

Traject op maat nodig?